Ιασ. Φωτήλας: O κ. Πολάκης επιχειρεί να φιμώσει τους εργαζομένους του ΕΚΑΒ – Ι. Φωτήλας: Τι συμβαίνει με τον Ειδικό Λογαριασμό του ΕΑΠ;

Απόφαση φίμωσης του ΕΚΑΒ από τον αναπληρωτή Υπουργό Υγείας κ. Πολάκη, καταγγέλλει ο αναπληρωτής Τομεάρχης Υγείας της Νέας Δημοκρατίας, Ιάσονας Φωτήλας.

Ειδικότερα, ο κ. Φωτήλα αναφέρει ότι προκαλεί έκπληξη η απόφαση που απευθύνεται στο προσωπικό της 6ης περιφέρειας ΕΚΑΒ, με θέμα την κοινοποίηση υπηρεσιακών θεμάτων σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης από υπαλλήλους του. Σύμφωνα με τον ίδιο, με ανακοίνωση από τον Προϊστάμενο Διευθυντή του ΕΚΑΒ Καβάλας – κατ’ εντολή Πολάκη όπως αναφέρει – απαγορεύεται αυστηρά οποιαδήποτε αναφορά σε υπηρεσιακά θέματα ή προβλήματα. Όσοι δε αποφασίσουν μελλοντικά να εκφράσουν την άποψή τους για το εργασιακό τους περιβάλλον, θα τιμωρούνται πειθαρχικά.

Ως Αντιπολίτευση, ο ΣΥΡΙΖΑ αντιδρούσε σφόδρα απέναντι σε οποιονδήποτε πειθαρχικό έλεγχο, δικαιολογημένα ή μη, επισημαίνει ο τομεάρχης Υγείας της ΝΔ, που τονίζει ότι ως Κυβέρνηση όμως, κάνοντας επίδειξη αυταρχισμού, επιχειρεί να φιμώσει τους διασώστες και τους υπαλλήλους του ΕΚΑΒ, οι οποίοι αναδεικνύουν τα προβλήματα που προκάλεσε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Καταλήγοντας, ο κ. Φωτήλας αναρωτιέται σκωπτικά αν το επόμενο βήμα θα είναι ο οριστικός αποκλεισμός των Εργαζομένων του ΕΚΑΒ από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

liberal.gr

Στις πολύ σημαντικές μειώσεις που έχουν καταγραφεί τα τελευταία δύο χρόνια στον Ειδικό Λογαριασμό (πρώην ΕΔΕΛ και νυν ΕΛΚΕ) του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) αναφέρεται με ερώτησή του προς τον Υπουργό Παιδείας ο Ιάσονας Φωτήλας, αναπληρωτής τομεάρχης υγείας της Νέας Δημοκρατίας.

Επιπλέον, σύμφωνα με καταγγελίες, την ίδια στιγμή που ο προϋπολογισμός του ΕΛΚΕ παρουσιάζει αυτές τις σημαντικές μειώσεις στο αποθεματικό του η Διοικούσα Επιτροπή του ΕΑΠ προβαίνει σε προσλήψεις καθηγητών ΣΕΠ ειδικού σκοπού, δημιουργώντας μια νέα κατηγορία καθηγητών χωρίς συγκεκριμένο αντικείμενο εργασίας. Για το λόγο αυτό ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός σε ποιο ποσό ανέρχεται η μείωση του αποθεματικού του ΕΛΚΕ και για ποιο λόγο αυτή παρατηρήθηκε, με ποιον τρόπο θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και για ποιο λόγο δημιουργήθηκε αυτή η νέα κατηγορία καθηγητών ΣΕΠ ειδικού σκοπού.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

«Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων
Θέμα: Τι συμβαίνει με τον Ειδικό Λογαριασμό (ΕΔΕΛ) του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π);

Το Τμήμα Διαχείρισης Ειδικού Λογαριασμού (ΕΔΕΛ) και νυν ΕΛΚΕ του ΕΑΠ στην Πάτρα διαχειρίζεται κυρίως τα κοινοτικά κονδύλια αλλά και ποσά προερχόμενα από άλλες πηγές χρηματοδότησης, σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση ΚΑ/679/22.8.1996. Τα ποσά αυτά διατίθενται για την κάλυψη των ερευνητικών, εκπαιδευτικών, επιμορφωτικών και αναπτυξιακών αναγκών του Πανεπιστημιακού Ιδρύματος.

Ο Ε.Δ.Ε.Λ μετά από τα πλεονάσματα (κέρδη) της τάξεως του 1 εκατομμυρίου ευρώ που κατέγραψε κατά τα έτη έως το 2015, τα επόμενα 2 έτη εμφανίζει σημαντικές μειώσεις στο αποθεματικό του. Σύμφωνα με καταγγελίες όμως την ίδια στιγμή που ο προϋπολογισμός του ΕΔΕΛ παρουσιάζει αυτές τις σημαντικές μειώσεις στο αποθεματικό του η Διοικούσα Επιτροπή του ΕΑΠ προβαίνει σε προσλήψεις καθηγητών ΣΕΠ ειδικού σκοπού. Δημιουργεί δηλαδή νέα κατηγορία καθηγητών χωρίς συγκεκριμένο αντικείμενο εργασίας.

Με βάση τα προεκτεθέντα ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Είναι σε γνώση του τα στοιχεία και οι προβλέψεις για τον ΕΛΚΕ; Ποιο ήταν το ύψος του αποθεματικού όταν παρέλαβε η παρούσα διοίκηση και πόση μείωση καταγράφηκε τα τελευταία δύο χρόνια σε αυτό; Για ποιους λόγους  παρατηρείται αυτή η σημαντική μείωση στο αποθεματικό του;

2. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί για την αντιμετώπιση του προβλήματος; Θα καταλογιστούν συγκεκριμένες ευθύνες στους αρμόδιους για την κακή όπως φαίνεται οικονομική διαχείριση του ειδικού λογαριασμού;

3. Για ποιο λόγο το ΕΑΠ έχει προβεί σε προσλήψεις καθηγητών ειδικού σκοπού χωρίς συγκεκριμένο αντικείμενο εργασίας; Υπήρξε πρόβλημα με τη διαδικασία επιλογής των μελών ΣΕΠ και αναγκάστηκε να δημιουργήσει νέα κατηγορία καθηγητών; Είναι συμπτωματικό ότι αυτή η «ανάγκη» δημιουργήθηκε στις θεματικές όπου δεν είχαν ακολουθηθεί οι αξιολογικοί πίνακες που είχαν αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και είχαν δοθεί τμήματα σε καθηγητές άλλων γνωστικών αντικειμένων;»

liberal