Καταστρέφονται οι αστικές συγκοινωνίες: Εκτίναξη εξόδων – συρρίκνωση εσόδων

Μόλις 13 ελεγκτές εισιτηρίων για ένα δίκτυο 272 γραμμών και 12.000 δρομολογίων ετησίως – Για το κόστος ασφάλειας και φύλαξης η αύξηση από το 2014 έφτασε  το 172% τη διετία 2015 – 2016

Τη διετία 2015-2016 τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών από πωλήσεις εισιτηρίων υποχώρησαν στα 192 εκατ. ευρώ έναντι 242,5 εκατ. την τριετία 2012-2014. Για την ίδια περίοδο η επιδότηση στις συγκοινωνίες αυξήθηκε 18% και ανήλθε σε 120 εκατ. ευρώ παρά το γεγονός ότι το προηγούμενο διάστημα είχε περικοπεί κατά 50%, ενώ εκτινάχθηκαν τα έξοδα προς τρίτους κατά 91%.

Στη δυσμενή εικόνα για τα ΜΜΜ, προστίθεται η δραστική μείωση στο στόλο οχημάτων που από 2.100 λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους περίπου 850 αλλά και στο μεγάλο έλλειμμα του ελεγκτικού μηχανισμού που περιορίζεται σε 13 ελεγκτές εισιτηρίων για ένα δίκτυο 272 γραμμών και 12.000 δρομολογίων ετησίως. Αυτές είναι μερικές μόνο από τις διαπιστώσεις για την δραματική υποβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών την τελευταία τριετία που παρουσίασε χθες σε συνέντευξη τύπου ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης και πρώην υπουργός Ανάπτυξης και Μεταφορών και ο αρμόδιος τομεάρχης κ. Κώστας Καραμανλής.

Σύμφωνα με τα στελέχη της ΝΔ, οι μεγάλες σπατάλες επεκτάθηκαν και στις παροχές προς τρίτους, οι οποίες εμφανίζουν αύξηση 61% την διετία 2015-2016 καθώς και στις δαπάνες ασφάλειας και φύλαξης που αυξήθηκαν κατά 30%. «Ειδικά για το κόστος ασφάλειας και φύλαξης, αν συγκρίνουμε με το 2014, (με βάση τους δημοσιευμένους και εγκεκριμένους ισολογισμούς) από 2 εκατ. ευρώ στον ισολογισμό του 2014 αυτό αυξήθηκε σε 4,4 εκατ. ευρώ το 2015 και 5,7 εκατ. ευρώ το 2016. Δηλαδή η αύξηση από το 2014 έφτασε  το 172%» ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης.

Σχετικά με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ο κ. Καραμανλής, υποστήριξε χθες ότι η λειτουργία του παραμένει προβληματική, δυσκολεύοντας την καθημερινότητα της μεσαίας τάξης και όσους έχουν μεγαλύτερη ανάγκη να μετακινηθούν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. «Θεσμοθετούν και υλοποιούν το μέτρο με προχειρότητα και χωρίς στοιχειώδη λογική και όλα αυτά στο πόδι, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή χωρίς ακόμα και τώρα να μπορεί να εφαρμοστεί κανονικά το μέτρο».

Όπως αναφέρθηκε, η προχειρότητα είναι τέτοια που μετά από παρεμβάσεις της Νέας Δημοκρατίας η κυβέρνηση αποφάσισε την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου μίας διαδρομής. Επίσης στους περισσότερους σταθμούς, οι επιβάτες εισέρχονται και εξέρχονται χωρίς κανέναν έλεγχο. «Η κυβέρνηση, με τον τρόπο που εξωθεί τον δικαιούχο μειωμένου εισιτηρίου να περιμένει στην ουρά για να εκδώσει το εισιτήριό του (αφού στα μηχανήματα μπορείς να βγάλεις μόνο αν έχεις προσωποποιημένη κάρτα), πρακτικά έχει οδηγήσει στην κατάργησή του».

Προβληματική χαρακτήρισαν χθες τα στελέχη της ΝΔ και την δημοπράτηση της γραμμής 4 του μετρό (Άλσος Βεΐκου έως Γουδή) καθώς όπως ανέφεραν η νέα γραμμή δεν διαθέτει απολήξεις που να συνδέονται με τις άλλες γραμμές. ( γραμμή 1 στον Περισσό και γραμμή 3 στην Κατεχάκη).Υπολογίζεται ότι η επέκταση του έργου μέχρι τον Περισσό – από το Άλσος Βεΐκου – και μέχρι την Κατεχάκη – από το Γουδί – θα στοίχιζε  γύρω στα 370 εκατ. ευρώ. Δηλαδή ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου θα έφτανε τα 1,77 δισ. από 1,4 δισ.

«Όμως αφαιρώντας από το έργο τις ανταποκρίσεις με τις γραμμές 1 και 3, η χώρα χάνει για δεκαετίες πολλούς χιλιάδες επιβάτες και πολλά εκατ. ευρώ. Διότι η βελτιωμένη συνδεσιμότητα του δικτύου ΜΕΤΡΟ θα αύξανε σημαντικά τη χρήση του. Ενώ η εξυπηρέτηση της αύξησης του προϋπολογισμού του έργου θα κόστιζε ετησίως περί τα 15 εκατ. ευρώ».

protothema.gr