Το υπουργείο Πολιτισμού μαγειρεύει τα νούμερα και αυτοαποθεώνεται!

 

Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε 11 αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, από τα 500 και πάνω που υπάρχουν σε ολόκληρη την επικράτεια, αποτελεί ένα βήμα, αλλά δεν είναι και για κομπασμό. Σύμφωνοι, οι συγκεκριμένοι χώροι και μουσεία συγκεντρώνουν το 25% των επισκεπτών.

Όμως, παραμένει το υπόλοιπο 98% μουσείων και χώρων με το 75% των επισκεπτών χωρίς ηλεκτρονικό εισιτήριο. Αλλά και χωρίς συγκεκριμένο χρόνο στον οποίο θα γίνει η επέκταση. Εις το διηνεκές, ας πούμε, «θα» επεκτείνεται το σύστημα. Πάντως, στην εκδήλωση για το ηλεκτρονικό εισιτήριο που έγινε στο περίπτερο του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ), στη ΔΕΘ, τίποτα σχετικό δεν είπε ούτε ο υφυπουργός Πολιτισμού ούτε και η πρόεδρος του ΤΑΠΑ.

Είπαν άλλα, όμως, και μάλιστα σε Livestreaming (το οποίο δεν έκαναν καν τον κόπο να προαναγγείλουν και αν δεν το έβλεπε στην ιστοσελίδα του υπουργείου δεν θα έπαιρνε κανείς χαμπάρι). Μαγείρεψαν τα νούμερα εν προκειμένω. Το αφήγημα του ΣΥΡΙΖΑ λέει πως πρόκειται για ένα πολύ σπουδαίο έργο.

Νομίζουν έτσι πως θα ρίξουν στάχτη στα μάτια του κόσμου και θα δικαιολογήσουν γιατί έκαναν τριάμισι χρόνια να υλοποιήσουν το e-ticketing σε μόνο 11 σημεία. Επίσης λέει πως αυτά τα 11 σημεία έχουν το 40% της επισκεψιμότητας.

Αποκλείεται να αγνοούν τις επίσημες στατιστικές του ελληνικού κράτους, τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δηλαδή. Σύμφωνα με αυτά, στους 11 χώρους και μουσεία αντιστοιχεί το 25% των επισκεπτών. Επομένως, μαγειρεύουν τα νούμερα για να δείξουν επιτυχία. Και έχουν και το θράσος να αυτοαποθεώνονται!

Θα αντιπαρέλθουμε το γεγονός πως η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εισιτηρίου είναι παντελώς άγνωστη στο ευρύ κοινό στο οποίο υποτίθεται πως απευθύνεται, ακόμα και στη χώρα μας. Φανταστείτε τι συμβαίνει με το εξωτερικό. Η  είσπραξη μόλις 300 χιλιάδων ευρώ μέσω πλατφόρμας ηλεκτρονικού εισιτηρίου αυτό δείχνει.

Αλλά, θα σταθούμε στο σημαντικό, το πότε δηλαδή θα επεκταθεί σε όλα τα μουσεία και τους χώρους. Ο υφυπουργός και η πρόεδρος δεν είπαν. Ακούγοντας όμως προσεκτικά τις ομιλίες, γίνεται εμφανές πως αυτό θα γίνει όποτε και εφόσον βρεθούν χρήματα. Τα οποία, προφανώς και δεν ψάχνει κανείς.

Άλλωστε, και η τωρινή εφαρμογή υλοποιήθηκε χάρη σε χορηγίες της Εθνικής Τράπεζας και του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος». Πλέον όμως, ουδείς φαίνεται να αναζητά πόρους για την ολοκλήρωση του εγχειρήματος. Η οποία είναι απολύτως αναγκαία όσο αναγκαίο ήταν (όντως) και το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Τα νούμερα μαγειρεύτηκαν, ωστόσο, και ως προς την αύξηση των εισπράξεων. Ανέβηκαν κατά 13% όπως αναφέρθηκε. Μόνο που σε αυτό αποκλειστικό ρόλο έπαιξε η αύξηση των επισκεπτών. Επίσης παραλήφθηκε εντέχνως να αναφερθεί πως τα πρακτορεία και οι ξεναγοί με γκρουπ δεν βγάζουν εισιτήριο απευθείας από την πλατφόρμα, αλλά… μέσω Καπερναούμ. Δηλαδή με ειδική φόρμα που υπάρχει στην σελίδα του ΤΑΠΑ (έλεος!)

Κατά τα λοιπά, αλληλοσυγχαίρονταν όλοι που το ΤΑΠΑ είχε περίπτερο στη φετινή ΔΕΘ, πρώτη φορά μετά το 1984, λέει. Πόσο κόστισε άραγε; Και τι επέδειξε; Το ηλεκτρονικό εισιτήριο; Έδειξε κάτι από τα προϊόντα του, εκμαγεία και έργα εμπνευσμένα από την αρχαιότητα;

Αυτά που συνήθως λείπουν από τα ράφια όσων πωλητηρίων λειτουργούν; Ούτε, φυσικά, έκαναν τον κόπο οι αρμόδιοι του ΥΠΠΟΑ να μιλήσουν για το e- shop που δεν λειτουργεί, ή για τα πωλητέα που λείπουν. Λεπτομέρειες. Ο ΣΥΡΙΖΑ χρειάζεται ένα επιτυχημένο αφήγημα. Κόψε- ράψε προσπαθεί να πετύχει κάτι.

Της Αγγελικής Κώττη

liberal.gr

Φωτογραφία intime news