Γ. Κατρούγκαλος: Λέμε όχι στα μη κρατικά πανεπιστήμια, για να μην παίρνουν δάνεια οι φοιτητές

Του Αλέξανδρου Διαμάντη-liberal.gr

Ένα… πρωτότυπο επιχείρημα «βρήκε» ο Γιώργος Κατρούγκαλος προκειμένου να απαντήσει στο ερώτημα γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν προχωρά στην αναθεώρηση του άρθρου 16 για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών είπε ούτε λίγο ούτε πολύ ότι δεν θέλουν ιδιωτικά πανεπιστήμια για να προστατέψουν τους φοιτητές από τη βάσανο ενός δανείου.

«Μας ρώτησε (σ.σ. ο Κυριάκος Μητσοτάκης): ποιους θέλετε να προστατεύσετε με τη μη αναθεώρηση του άρθρου 16; Και είπε την ανακρίβεια -ευγενής είμαι και χρησιμοποιώ αυτόν τον όρο- ότι όποιος στην Αμερική -που είναι προφανώς το πρότυπό του σε ό,τι αφορά την οργάνωση της ανώτατης εκπαίδευσης- δεν έχει χρήματα, μπορεί να πάρει υποτροφίες», είπε αρχικά και χαρακτήρισε τη θέση Μητσοτάκη ως ανακριβή σχετικά με τις υποτροφίες.

«Αυτό είναι απολύτως ανακριβές. Υπάρχουν υποτροφίες, αλλά ο μεγάλος όγκος των σπουδαστών στην Αμερική παίρνει δάνεια. Πόσα δισεκατομμύρια νομίζετε ότι χρωστούν αυτή τη στιγμή οι Αμερικανοί οι οποίοι έχουν πάρει δάνεια για να σπουδάσουν; Δύο φορές το χρέος της Ελλάδας; Εξακόσια δισεκατομμύρια; Τρεις φορές το χρέος της Ελλάδας; Εννιακόσια δισεκατομμύρια; Το σύνολο, λοιπόν, του χρέους των σαράντα εκατομμυρίων Αμερικανών που πήραν δάνεια είναι αυτή τη στιγμή 1.465.000.000.000 και είναι σε μια τάση διαρκούς ανόδου. Ήταν λιγότερο από το μισό. Ήταν 675 δισεκατομμύρια το 2009», εξήγησε.

Μάλιστα, συνέχισε την επίθεση Κυριάκο Μητσοτάκη, λέγοντας:«είναι αυτονόητο, λοιπόν, για έναν άνθρωπο που είχε δηλώσει ότι η διαφορά μεταξύ των πλουσίων και των φτωχών είναι τεχνητή, να μην αντιλαμβάνεται τι μεγάλη υποδούλωση είναι να χρωστούν σαράντα εκατομμύρια Αμερικάνοι πάνω από 100 χιλιάδες δολάρια, για να μπορέσουν να έχουν την πρόσβαση σε ένα αγαθό που το δικό μας το Σύνταγμα το κατοχυρώνει ως κοινό αγαθό και ως κοινωνικό δικαίωμα. Προφανώς, όταν δεν χρειάζεται να πάρεις δάνειο ή ακόμη και να έχεις πάρει δάνειο το έχεις αποπληρώσει με ευκολία, δεν αντιλαμβάνεσαι το τι σημαντικός, κοινωνικός και ταξικός φραγμός είναι αυτός για να μπορέσει ένα παιδί από μια αγροτική ή μια εργατική οικογένεια να σπουδάσει».