TEE: Σοβαρές κακοτεχνίες σε έργο που παρέδωσε η Μηχανική

liberal.gr

Κακοτεχνίες και κατασκευαστικά προβλήματα που ενδέχεται να προκαλούσαν και ζητήματα ασφαλείας ανέδειξε ο έλεγχος που πραγματοποίησαν ειδικοί εμπειρογνώμονες του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, το οποίο παρέδωσε η εταιρεία Μηχανική στην ΕΡΓΟΣΕ.

Ρωγμές που εμφανίστηκαν στο εσωτερικό της διατομής του τεχνικού τμήματος καθώς και καταγγελίες για κατασκευαστικά προβλήματα οδήγησαν τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ να αιτηθεί τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, εμπειρογνώμονες του οποίου πραγματοποίησαν ελέγχους, το πόρισμα των οποίων, σύμφωνα με πληροφορίες παραδόθηκε προ ολίγων ημερών.

Σε αυτό, μεταξύ άλλων, αναφέρεται σχετικά με το έργο ότι διαπιστώθηκαν:

  • έντονες ρωγματώσεις, στη βάση των τοιχωμάτων, επάνω από τα πεζοδρόμια,
  • εκτεταμένη αποκόλληση και ανισοσταθμία (κρέμασμα) της επιφανειακής στρώσης σκυροδέματος έως και 12 εκ. σε θέσεις αρμών μεταξύ των σπονδύλων,
  • διαμήκεις ρωγμές κυμαινόμενου εύρους, έως και μεγαλύτερου των 3,5 χιλ, Στην περιοχή της κλείδας και σε απόσταση 2-3 μ. εκατέρωθεν του άξονα του τεχνικού,
  • εισροή υδάτων, κυρίως στους αρμούς,
  • εκτεταμένες ρωγμές και αποκόλληση των δύο στρώσεων εκατέρωθεν του ψυχρού αρμού σκυροδέτησης.

Επίσης εντοπίσθηκε έντονη ρηγμάτωση στη βάση των περισσότερων εσοχών ασφαλείας καθώς και «κουφωμένες περιοχές» (κενά σκυροδέματος) στη βάση των τοιχωμάτων των περισσότερων σπονδύλων σε συνδυασμό με ρωγμές.

Τέλος, από τους ελέγχους προέκυψε ότι:
– Στις κλείδες σπονδύλων κοντά στον αρμό δεν έχουν τοποθετηθεί οι οπλισμοί που προβλέπει η μελέτη.
– Υπήρξε αποκόλληση των ράβδων από τη μάζα του σκυροδέματος.
– Οι κύριοι εσωτερικοί οπλισμοί στην περιοχή της κλείδας βρέθηκαν διαφοροποιημένοι σε σχέση με αυτούς της μελέτης.
– Σε σχεδόν καμία από τις αποκαλύψεις δεν βρέθηκαν οι οπλισμοί διάτμησης τύπου αγκίστρου που προβλέπει η μελέτη του έργου.
– Σε διάφορες θέσεις έχουν πραγματοποιηθεί τσιμεντενέσεις και άλλες παρεμβάσεις, μάλλον μετά το πέρας κατασκευής του έργου, χωρίς εγκεκριμένη μελέτη.

Συνολικά, σύμφωνα με το πόρισμα των ελέγχων, διαπιστώθηκαν σοβαρές αποκλίσεις μεταξύ των προβλέψεων της στατικής μελέτης και των κατασκευασμένων δομικών στοιχείων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μαζί με την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων, ζήτησε την περαιτέρω διερεύνηση του θέματος. Επίσης κύκλοι του υπουργείου αναφέρουν ότι τίθεται θέμα ελέγχου και άλλων εργολαβιών ώστε να διαπιστωθεί αν υπάρχουν σοβαρές κακοτεχνίες.